Ditt lederperspektiv
Definer et lederperspektiv som inspirerer dine ansatte.
Dagens ledere balanserer relasjoner og resultater under stort press, og tar vanskelige beslutninger hver dag. Når ledere er klare på sine lederverdier og prinsipper, kan de lettere ta tøffe valg og lede sine ansatte med hensikt og autentisitet. Og når ledere deler sine verdier og motivatorer med sine ansatte, inspirerer de til engasjement, tillit og respekt.
Blanchards Ditt lederperspektiv er en engasjerende opplevelse som hjelper ledere med å avdekke sine verdier, skrive sine lederhistorier og skape tillitsfulle relasjoner med sine ansatte.


De beste lederne vet hva de står for—og hvordan de kan dele det med andre.
Programmet Ditt lederperspektiv tar ledere med på en reise av selvoppdagelse. Underveis identifiserer de formative opplevelser som har påvirket hvordan de leder. Blanchard-coacher og læringspartnere hjelper dem med å skrive en engasjerende fortelling som gjør disse avgjørende hendelsene om til en lederhistorie. Ledere deler deretter sin reise med sine kolleger og teammedlemmer.
Å dele ditt lederperspektiv en dypt personlig opplevelse som vinner hjertene til lytterne. Folk får et nytt perspektiv på lederen sin, en bedre forståelse av lederens motivasjon, og en fornyet forpliktelse til arbeidet.
Måter å levere programmet for å møte dine behov
Vi kan levere kurset endringsledelse som instruktørledet fysisk eller som virtuelle kursøkter, som en del av en læringsreise, slik at lederne deres kan oppdage sine lederperspektiver i et godt læringsmiljø.
Fysisk levering
2 - halvdags instruktørledet kurs
Ditt lederpsrpektiv fysisk kurs består av to halvdags-kursøkter, ideelt sett med to til fem dagers mellomrom, etterfulgt av en coaching-samtale med koleraer og instruktør. Bruk denne leveringsprosessen til å coache en gruppe ledere i en organisasjon til å lage sitt eget lederperspektiv og få tilbakemelding fra instruktøren og kollegaene før de deler den med sin leder og arbeidsgruppe.​
​
Forarbeid: OPPSTART— Engasjerende forarbeidsoppgaver som forklarer nøkkelkonsepter for LPOV som forberedelse til kohortens læringsopplevelse.
​
Dag 1: LÆRE og ØVE – Skisserer formålet og verdien av et lederperspektiv. Deltakerne får oppleve en lederperspektiv-presentasjon fra en seniorleder. Deretter tar de steg for å utforme sitt egne lederperspektiv gjennom utforskning av viktige personer og hendelser. Deltakerne reflekterer over og identifiserer sine forventninger til seg selv og andre, og jobber deretter sammen med en partner for å finne måter å demonstrere hver verdi i handling gjennom deling av livshistorier med en læringspartner.
Dag 2: LÆRE og ØVE— Deltakerne utforsker hva som har blitt tydelig ved å lage sitt lederperspektiv. Deltakerne deler et utkast til presentasjon og mottar tilbakemelding og coaching fra kollegaer i triadegrupper. Dagen avsluttes med tips for å fullføre det skriftlige lederperspektivet og dele det med andre.
Etterarbeid: Triade-coaching-samtale– Obligatorisk oppfølgingssamtale med, ideelt sett, tre jevnaldrende og LPOV-fasilitatoren/coach, gjennomført to til tre uker etter kohortsesjonene, som gir hver deltaker muligheten til å øve på sin Leadership Point of View-presentasjon og motta tilbakemelding fra jevnaldrende gruppen.
Virtuelt instruktørledet kurs
Ditt lederperspektiv virtuelt kurs er en instruktørledet læringsopplevelse bestående av tre 2-timers kursøkter, etterfulgt av en coaching-samtale med kollegaer og instruktør.​
​
Forarbeid: OPPSTART— Engasjerende forarbeidsoppgaver som forklarer nøkkelkonsepter for LPOV.
​
Første kursøkt:
​
-
Ditt lederperspektiv-presentasjon – Skisserer formålet med LPOV. Gir deltakerne muligheten til å oppleve en LPOV-presentasjon holdt av en seniorleder.
-
Viktige personer og hendelser – Gir en første utforskning av viktige personer og hendelser ved å dele en livshistorietidslinje med en læringspartner og skissere deres historie.
-
Verdier – Veileder deltakerne i å identifisere verdier og beskrivelser.
Andre kursøkt:
-
Viktige personer og hendelser – Gir deltakerne muligheten til å dele sin historie om viktige personer og hendelser, og deretter motta tilbakemelding fra en læringspartner.
-
Verdier – Oppsummerer arbeidet deltakerne har gjort med sine verdier. Skaper forbindelsen fra viktige personer og hendelser til lederverdier.
-
Forventninger til seg selv og andre – Utforsker sammenhenger mellom viktige personer og hendelser, verdier og forventninger til seg selv og andre.
-
Ditt lederperspektiv-presentasjon – Gir deltakerne en mulighet til å oppleve en LPOV-presentasjon holdt av en seniorleder.
Tredje kursøkt — Del et utkast til presentasjon av deres Leadership Point of View. Motta tips for å fullføre sin skriftlige Leadership Point of View.
Etterarbeid: Triade-coaching-samtale
Virtuell levering

Folk ønsker å knytte bånd med lederne sine og forstå hva suksess ser ut som.
45% av arbeidstakere sier at deres umiddelbare leder er den mest stressende delen av jobben deres.1 Og 50 % av de ansatte vet ikke hva som forventes av dem.2
1. The McKinsey Quarterly, The boss factor: Making the world a better place through workplace relationships.(Opens in a new window)
2. Fast Company, I spoke to 5000 people and these are the real reasons they're quitting.
En servicesentrert kultur skaper
reell forretningsverdi
Kunder er drivstoff en virksomhet. Bedrifter som leverer konsekvent eksepsjonell kundeservice vet at deres ansatte og relasjonene de bygger med kundene er deres viktigste eiendeler. De bygger en serviceinnstilt kultur, og erkjenner at kundeservice starter med hvordan ansatte behandler hverandre internt og strekker seg til eksterne kunder. De gir de ansatte mulighet til å ta initiativ, løse problemer og overgå kundens forventninger, noe som resulterer i økt kundelojalitet, engasjement, innovasjon og salg.
Øk kundelojalitet
​
Fornøyde kunder kommer tilbake for å kjøpe mer og anbefale organisasjonen din til venner og familie.
Reduser salgskostnader
​
Å forstå kundenes behov og ønsker kan resultere i betydelige besparelser ved å skaffe og beholde fornøyde kunder.
Få sosiale henvisninger
​
Engasjerte kunder blir dine største fans og genererer kraftig munn-til-munn-reklame, spesielt gjennom sosiale medier..
Bygg moral og samarbeid
​
Kunder er din beste kilde til tilbakemelding for å hjelpe deg med å gjøre forbedringer og utvikle innovative løsninger.