Kommunikasjon i ledelse
Gi nye ledere viktige ferdigheter for suksess.
Når ledere sliter, er kostnadene betydelige: høy gjennomtrekk, lav moral, dårlig produktivitet og mer. Ofte skyldes disse utfordringene at de mangler de essensielle lederferdighetene de trenger for å lykkes. Derfor har vi laget Kommunikasjon i ledelse: et transformerende ledertreningsprogram for nye ledere og de som trenger å skjerpe de grunnleggende ferdighetene som kreves for å bygge positive relasjoner med medarbeidere, inspirere engasjement og drive produktivitet.

Fire kjernesamtaler

Lederopplæring for dine kommende ledere
Kommunikasjon i ledelse treningsprogrammet bygger på de viktigste konseptene fra den bestselgende boken The New One Minute Manager® (åpnes i et nytt vindu) og One Minute Manager®-kurset. Programmet er ideelt for opplæring av nye ledere eller som en oppfriskning for erfarne ledere, og gir deltakerne nødvendige verktøy og opplæring for å bli ledere som oppnår eksepsjonelle resultater. Programmet dekker essensen av lederferdigheter: riktig tankesett, kjerne-samtaler og kommunikasjonsevner som trengs for å bygge positive relasjoner og gjøre alle mer produktive.
Kurset introduserer modellen for de fire kjernesamtalene, et svært effektivt rammeverk for å forstå de kommunikasjonselementene som trengs for å lede mennesker og prestasjoner.
Måter å levere programmet for å møte dine behov
Vi kan levere Kommunikasjon i ledelse som instruktørledet fysisk eller som virtuelle kursøkter, som en del av en læringsreise, eller i en selvstyrt onlineversjon* slik at lederne deres kan lære metodikken i et godt læringsmiljø.
​
* kun engelsk versjon tilgjengelig.
Fysisk levering
1-dags instruktørledet kurs
Kommunikasjon i ledelse leveres i en én-dags, instruktørledet fysisk kursøkt (seks timer, inkludert 45 minutters lunsjpause og fire pauser på fem eller ti minutter). Etter kursøkten får deltakerne tilgang til Kommunikasjon i ledelse utfordringen gjennom oppfølgingsdelen i læringsportalen Blanchard Exchange, som guider deltakerne gjennom en serie oppgaver for å praktisere de nye ferdighetene i arbeidshverdagen.
​
Forarbeid: OPPSTART— Lar deltakerne se en live-action video (LAV) teaser og velge fire virkelige arbeidssituasjoner de skal jobbe med i løpet av kurset.
​
Velkommen: LÆRE og ØVE – Ønsker deltakerne velkommen og definerer noen mål og atferdsnormer for kurysøkten.
OVERGANGEN — Hjelp deltakerne med å forstå utfordringene ved overgangen fra å være en medarbeider til å være en leder.
INTRODUKSJON TIL DE FIRE KJERNEKONVERSASJONENE — Gir en oversikt over de fire kjernesamtalene
DE ESSENSIELLE FERDIGHETENE — Lærer ledere de fire essensielle ferdighetene de trenger for å balansere relasjoner og resultater.
​
DE FIRE KJERNEKONVERSASJONENE — Vist hvordan man kan bruke de fire essensielle ferdighetene i konteksten av de fire kjernesamtalene: Målsetting, ros, korrigering og evaluering.
​
AVSLUTNING — Hjelper ledere med å lage et sett med intensjoner for å veilede deres fremtidige atferd.
​​
Virtuelt instruktørledet kurs
Dine ledere deltar i tre 2-timers virtuelle kursøkter som lærer dem de verdensberømte One Minute Manager-samtalenes grunnleggende ferdigheter for å bygge positive relasjoner som fremmer engasjement og produktivitet, og for å ha effektive prestasjonsslamtaler med sine medarbeidere.
​
​Virtuell kursøkt 1: LÆRE — Hjelp deltakerne med å forstå utfordringene ved overgangen fra å være en individuell bidragsyter til å være en leder, og lær ledere de fire essensielle ferdighetene de trenger for å balansere relasjoner og resultater.​
​
Virtuell kursøkt 2: ØVE — Vist hvordan de fire essensielle samtaleferdighetene kan brukes i konteksten av de to første ledersambalene – Målsetting og Ros.
Virtuell kursøkt 3: ØVE — Veileder deltakerne gjennom øvelsesaktiviteter for den tredje og fjerde samtalen – Korrigering og evaluering – og forbereder dem på å ta med seg sin nye kunnskap og ferdigheter tilbake til arbeidslivet.
Etter kursøktene får deltakerne tilgang til Kommunikasjon i ledelse utfordringen gjennom oppfølgingsdelen i læringsportalen Blanchard Exchange, som veileder deltakerne gjennom en rekke oppgaver for å praktisere de nye ferdighetene på arbeidsplassen.
Virtuell levering

The New One Minute Manager
The New One Minute Manager introduserer tre viktige metoder som hjelper deg å lykkes som leder raskere og med mindre stress i en tid med endringer – både på arbeidsplassen og hjemme.

Viktig opplæring for å gi ledere en god start.
45% av lederne sa at de mangler selvtillit til å hjelpe ansatte med å utvikle nødvendige ferdigheter.
26% av førstegangsledere føler at de ikke var klare for å lede andre i utgangspunktet.
75% av lederne ønsker flere opplæring i hvordan de kan være en god sjef.
Ikke la lederne dine stole på feilaktige instinkter som undergraver moral og produktivitet. Gi dem nødvendig lederopplæring for å maksimere deres suksess.
1. Gartner, 45% of Managers Lack Confidence To Help Employees Develop the Skills They Need Today(Opens in a new window).
2. Center for Creative Leadership. 12 Challenges New Managers Must Conquer(Opens in a new window).
3. Fast Company, 6 Types of Bad Bosses and How to Deal With Them(Opens in a new window).
Fordelene med opplæring for nye ledere
Kommunikasjon i ledelse forvandler utfordrende ledere til inspirerende ledere. Dette gjør det ved å lære ledere hvordan de kan kommunisere effektivt, sette mål, være empatiske og gi tilbakemeldinger. Og når ledere vet hvordan de skal gjøre dette, tar organisasjonen din av.
Skap ledermessig suksess raskt
​
FornHjelp lederne dine med å nå suksess raskt ved å lære dem viktige grunnprinsipper for ledelse.
Bygg positive ferdigheter
​
Erfarne ledere vet hvordan de skal støtte, motivere og styrke medarbeiderne sine, slik at de kan oppnå det ekstraordinære.
Reduser frustrasjon blant ansatte
​
Effektive ledere er avgjørende for å hjelpe ansatte med å håndtere tunge arbeidsbelastninger, støtte karriereutvikling og kommunisere organisasjonens mål.
Utvikle fremtidige ledere​
Ledere lærer effektive lederteknikker som danner grunnlaget for suksessfulle karrierer.